Sukses

Siti Nurhaliza Ulang Tahun, Justru Ibunda yang Dapat Kado Mewah

Ada yang menarik di perayaan ulang tahun Siti Nurhaliza kali ini.

Liputan6.com, Jakarta - Penyanyi papan atas Malaysia, Siti Nurhaliza, baru saja berulang tahun ke-40 pada 11 Januari lalu. Pemilik nama asli Siti Nurhaliza binti Tarudin itu pun merayakannya bersama orang-orang tercinta.

Siti Nurhaliza merayakan pertambahan usianya di Dewan Tun Hussein Onn di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Acara yang digelar mewah dan meriah ini, dipenuhi dekorasi cantik berwarna keemasan.

Tak ketinggalan, Siti Nurhaliza dan putri semata wayangnya, Siti Aafiyah Binti Khalid, kompak mengenakan busana cokelat keemasan.

Dilansir dari mstar.com.my, Sabtu (12/1/2019), ada yang menarik di perayaan ulang tahunnya kali ini. Ya, di hari istimewanya ia justru memberikan sebuah kado gelang emas untuk ibundanya, Siti Salmah Bachik.

 

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 3 halaman

Tanda Terima Kasih

Dirinya mengatakan, kado itu diberikan sebagai tanda terima kasih atas pengorbanan sang ibu yang telah melahirkannya.

"Mak saya seorang yang sangat sederhana, saya bagi apa jenis beg sekali pun dia tetap gemar beg yang dia suka. Dia seorang wanita yang seadanya. Saya tidak berkesempatan untuk memberi hadiah pada hari jadinya yang lalu kerana saya berada di Dubai," ujarnya seperti dikutip dari mstar.com.my, Sabtu (12/1/2019).

3 dari 3 halaman

Menghargai Ibu

"Selain itu, suami juga sudah terapkan amalan ini apabila menghadiahkan cincin kepada saya sebagai tanda pemberian daripada Aafiyah kerana melahirkannya. Saya mahu buat perkara yang sama iaitu menghargai ibu saya setiap kali ulang tahun kelahiran saya," lanjutnya.

Potret kemeriahan ulang tahun ke-40 Siti Nurhaliza, Sabtu (12/1/2019), sempat dipamerkan Siti Nurhaliza di media sosial. Salah satu yang diperlihatkannya adalah momen ketika ia memotong kue ulang tahun.

Penulis: Hira Hilary Aragon

Sumber: Brilio.net

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

Video Terkini