Sukses

Usia 42, Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua Seberat 3,8 Kg

Di awal usia 40-an tahun, penyanyi Siti Nurhaliza melahirkan anak kedua.

Liputan6.com, Jakarta Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza hari ini, Senin, 19 April melahirkan anak kedua di Selangor. Di usia 42, Siti melahirkan anak laki-laki dengan berat 3,84 kg.

"Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi," tulis keterangan dalam unggahan Instagram @ctdk.

Istri Dato Sri Khalid Mohamad Jiwa ini melahirkan secara cesar. Kondisi Siti dan anak keduanya dalam keadaan sehat.

"Apa yang penting bagi Khalid adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar," kata pihak Siti dalam rilis tersebut.

Siti dan Khalid pun mengucapkan terima kasih kepada dokter serta tim medis yang membantu persalinan tersebut. Termasuk kepada dokter yang membantunya untuk kehamilan pertama dan kedua yang lewat program bayi tabung (in vitro fertilization) itu. Sebelumnya, Siti melahirkan anak pertama pada usia 39.

Mereka juga mengucapkan terima kasih kepada doa-doa yang dihaturkan keluarga, sahabat, media serta masyarakat.

 

Saksikan juga Video Menarik Berikut Ini

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 2 halaman

Melahirkan di Bulan Ramadan, Penuh Berkat

Khalid dan Siti merasa sangat senang karena anak kedua mereka lahir di bulan Ramadan. Bulan yang penuh berkat dan rezeki dari Allah.

"Kelahiran anak kedua pada bulan Ramadan penuh keberkatan ini diharapkan akan mengurniakan limpahan rezekei serta rahmat Allah SWT."

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.