Pelatih Selangor Berharap Ilham Udin Segera Pulih

Oleh Benediktus Gerendo Pradigdo pada 09 Feb 2018, 18:16 WIB
Diperbarui 11 Feb 2018, 18:13 WIB
Liga Super Malaysia: Kuala Lumpur FA Vs Selangor FA

Shah Alam - Selangor FA akan menghadapi Terengganu pada pekan ketiga Liga Super Malaysia, Sabtu (10/2/2018). Pelatih Selangor FA, P. Maniam, mengungkapkan adanya kans bagi pemain muda Indonesia, Ilham Udin Armaiyn, untuk kembali tampil setelah cedera saat menjalani laga debut bersama Selangor FA, Minggu (4/2/2018).

Ilham Udin mengalami cedera ketika Selangor FA menang 2-0 atas Kuala Lumpur FA pada laga perdana Liga Super Malaysia 2018. Cedera tersebut membuatnya harus absen ketika Selangor FA menjamu Melaka United.

Namun, jelang laga kontra Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, pelatih P. Maniam mengindikasikan bakal memainkan kembali Ilham Udin. Ia akan melihat kondisi sang pemain hingga menit-menit akhir jelang pertandingan dan memiliki opsi untuk memainkan Amri Yahya.

"Alex tak boleh bermain akibat cedera, tapi Syahmi Safari bermain baik dalam laga sebelum ini. Sementara Ilham Udin masih dalam kondisi 50-50. Namun, ada Amri Yahya yang bisa menjadi penggantinya," ujar Maniam seperti dilansir Berita Harian.

Selangor FA saat ini berada di puncak klasemen sementara Liga Super Malaysia setelah dua kemenangan diraih atas Kuala Lumpur FA dan Melaka United. Sementara itu, Terengganu berada di posisi kedelapan setelah hanya bermain imbang dalam dua pertandingan pertama mereka di musim ini.

Namun, Selangor FA tak akan memandang remeh tim tuan rumah. Maniam mengaku sudah melihat video pertandingan Terengganu yang memperlihatkan tim tersebut mampu memaksimalkan peluang yang didapatkan dalam dua pertandingan tersebut.

"Terengganu bermain imbang dalam dua pertandingan sebelumnya. Pelatih mereka sudah mengenal tim itu sejak tahun lalu. Saya melihat pertandingan mereka menghadapi PKNS dan Kelantan. Mereka tampil baik, banyak menciptakan peluang, serta menguasai permainan," ujar pelatih yang mengawali kariernya di Selangor FA U-19 itu.

 

Live Streaming

Powered by